Chętnie wybierane przez marketingowców narzędzie zwiększające sprzedaż.




Wprowadzenie wyświetlaczy jako nośników reklamy spotyka się nie tylko z zainteresowaniem odbiorców, ale także reklamodawców.
Wśród wymienianych cech i opinii usłyszymy na tematy: nowość w branży reklamy, niższy koszt dotarcia do odbiorcy, bardzo duży zasięg, zrównoważona siła promocji oraz porównywalność z reklamami telewizyjnymi. Co pozwala tak dobrze oceniać tą formę reklamy? Jej podstawy pozwalające na stosowanie dużo niższych cen emisji spotów reklamowych w porównaniu do innych form reklamowych. Emisja materiału odbywa się bez kosztów transportu, druku oraz obsługi wieloosobowych zespołów. Zasięg w postaci kilkudziesięciu wyświetlaczy rozprowadzonych po całym mieście w obiektach dużego natężenia ruchu daje możliwość dotarcia do kilkudziesięciu tysięcy odbiorców. Porównanie tego z tradycyjnymi formami promocji takimi jak prasa, plakat czy billboard daje marketingowcom jasną informację gdzie lepiej zainwestować budżet reklamowy.

Statyczne formy reklamy widoczne w materiałach drukowanych coraz mniej skupiają naszą uwagę. Nośniki LCD pozwalają emitować ruchomy obraz jak np. filmy (również w jakości HD) i skutecznie zwiększając zainteresowanie stosując w materiałach wstęp, rozwinięcie i zakończenie. Co pozwoli w zależności od założeń przekazać odbiorcom ofertę lub problem, szczegóły lub rozwiązanie i na zakończenie informacje kontaktowe oraz skłonić do działania. Za pomocą filmu mamy możliwość zaprezentowania wielu produktów, przedstawienia obiektu lub lokalu, opinii innych klientów bądź zaprezentowania produktu podczas działania lub z kilku stron. Całość przekazu staje się ciekawsza, odbiorca nie jest zmuszany do czytania opisów oraz dostaje kolejno informacje tak jak chcemy mu je zaprezentować by zwiększyć skuteczność sprzedaży. Ważne staje się też to iż odbiorcy z reguły unikają kontaktu wzrokowego z innymi osobami w poczekalniach, dlatego szukają w swoim otoczeniu obiektów, które mogłyby zająć ich uwagę.

Działy marketingu oczekują również medium pozwalającego wdrożyć reklamę w ciągu kilku dni i bez rezerwacji. I tu najwyżej oceniane stają się wyświetlacze, pozwalające emitować reklamy statyczne (obraz nieanimowany jak np.JPG) lub dynamiczne (animacja w postaci pokazu slajdów lub film), których czas przygotowania można zamknąć w kilku godzinach.